Uudised

Algas koostööprojekt KVARK teadusteatriga 01. detsember deivi

„Inseneeria praktikum“


Esmaspäeval, 22. novembril alustasime õppekava rakendamist toetava projektiga „Inseneeria praktikum“, mida aitab läbi viia koostööpartner KVARK.  Projekt aitab õppeprotsessis toetada õpilastes erinevaid sotsiaalseid ja ettevõtlikke oskusi nagu loovus, enesejuhtimisoskus, empaatiavõime, koostööoskus, säästlik mõtteviis jms.

Meie esimesel kohtumisel said 4. klasside õpilased meeleoluka väljakutse: kes ehitab kõige kõrgema torni, mis püsib etteantud piirides? Projekti „Torni ehitamine“ tunnis osalesid nii poisid kui ka tüdrukud, kes jaotati võistkondadesse. Etteantud materjalidega ja piiratud ajaga tuli segavõistkondadel ehitada tugev ja kõrge torn. Ülesanne osutus samaaegselt nii põnevaks kui ka keerukaks, sest meeskonnatöös tuleb arvestada kõikide liikmetega ning nende oskustega. Tööprotsess oli ideede rohke ja pingutust nõudev, sest kõik võistkonnad tahtsid võita. Üllatusena olid kõik ideed erinevad ja katse- ja eksitusmeetodil valmisid tõelised fantaasiatornid.

Kaks tundi möödus märkamatult kiiresti ja juhendaja KVARK teadusteatrist võttis pingsas tööprotsessi saadud tulemused kriitilise analüüsiga lõpuks kokku. Lõpptulemusena võitis see, kelle meeskond tegi kõige paremat koostööd. Kuid ilmselgelt võitsid sellest ideetööst kõik meeskonnad. Vahest sirgub mõnest projektis osalejast tulevikus insener-projekteerija või arhitekt ning järgnevad väljakutsed lahenevad kindlasti praktilisemalt?

Järgmisel aastal on plaanis jätkata koostööd KVARK teadusteatriga ja oma praktilised teadmised ning oskused panevad proovile 5., 7. ja 8. klassid.  

Meie kooli projekti „Inseneeria praktikum“ viib läbi õpetaja Üllar Sillaots ja seda rahastab õppekava rakendamist toetavate projektide meetmest Tartu haridusosakond.

Esmaspäeval, 22.
novembril alustasime õppekava rakendamist toetava projektiga „Inseneeria praktikum“, mida aitab läbi viia koostööpartner KVARK.  Projekt aitab õppeprotsessis toetada õpilastes erinevaid sotsiaalseid ja ettevõtlikke oskusi nagu loovus, enesejuhtimisoskus, empaatiavõime, koostööoskus, säästlik mõtteviis jms.

Meie esimesel kohtumisel said 4. klasside õpilased meeleoluka väljakutse: kes ehitab kõige kõrgema torni, mis püsib etteantud piirides? Projekti „Torni ehitamine“ tunnis osalesid nii poisid kui ka tüdrukud, kes jaotati võistkondadesse. Etteantud materjalidega ja piiratud ajaga tuli segavõistkondadel ehitada tugev ja kõrge torn. Ülesanne osutus samaaegselt nii põnevaks kui ka keerukaks, sest meeskonnatöös tuleb arvestada kõikide liikmetega ning nende oskustega. Tööprotsess oli ideede rohke ja pingutust nõudev, sest kõik võistkonnad tahtsid võita. Üllatusena olid kõik ideed erinevad ja katse- ja eksitusmeetodil valmisid tõelised fantaasiatornid.

Kaks tundi möödus märkamatult kiiresti ja juhendaja KVARK teadusteatrist võttis pingsas tööprotsessi saadud tulemused kriitilise analüüsiga lõpuks kokku. Lõpptulemusena võitis see, kelle meeskond tegi kõige paremat koostööd. Kuid ilmselgelt võitsid sellest ideetööst kõik meeskonnad. Vahest sirgub mõnest projektis osalejast tulevikus insener-projekteerija või arhitekt ning järgnevad väljakutsed lahenevad kindlasti praktilisemalt?

Järgmisel aastal on plaanis jätkata koostööd KVARK teadusteatriga ja oma praktilised teadmised ning oskused panevad proovile 5., 7. ja 8. klassid.  

Meie kooli projekti „Inseneeria praktikum“ viib läbi õpetaja Üllar Sillaots ja seda rahastab õppekava rakendamist toetavate projektide meetmest Tartu haridusosakond.